ETP XI (Korsika)

Labs vakars!

Beidzot kārtīgi sataisīju ceļojuma otru daļu, kas saucās Korsika, nevis (2), jo šis bija ceļojuma galamērķis. Tātad šajā rakstā tiksiet ierauti manos piedzīvojumos Korsikā, šoreiz bilžu ir vairāk (78), teikšu uzreiz daudzi momenti tiešam labi noķerti ir.
Ar pirmo ceļojuma daļu var iepazīties: šeit.
Trešā daļa pieejama: šeit
Ceļojuma video varam noskatīties šeit.
Un šeit ir aptuvenais maršruts pa Korsiku, ņemot talkā Google Maps un paint.
karte

21.06.2013 Piektdiena
6:00 +18` grādi. Ļoti agrs rīts, ar miegainām acīm vēl īsti neesmu pamodies.Esam piecēlušies pirms saullēkta, kad visapkārt valda rītausmas krēsla.
7:00 Jau +20`C. Redzēts pirmais saullēkts. Nedaudz pagaidījām līdz veras vaļā kempings un dodamies ceļā.
14:00 +32`C, esam Bastijā (Bastia), Korsikā. Brauciens pa jūru ar prāmi ilga 5h, kur uz prāmja varēja izbaudīt sauli un nedaudz pasauļoties! No rīta braucot uz prāmi, ostā, pirms uzbraukšanas uz prāmja, mums izdevās iespraukties visiem pa priekšu un iebraukt kā pirmajiem uz prāmja (kur nācās pievarēt kādus 4 stāvus, lai novietotu auto), bet šo faktu pamanījām tikai tad, kad uzkāpām uz klāja un paskatījāmies lejā – cik lielai rindai esam iebraukuši pa priekšu.
Izbraucot jūrā, tika noņemts karodziņš.
Bastija. Te bija daudz šādu pussabrukušu māju.
Bastijas ostiņa.
18:00 +30`C. Esam Alērijā (Aleria), kur arī atradām “Marina d`Aleria” 4 zvaigžņu kempingu. Ļoti sakopts un pašā jūras krastā (lai tiktu uz jūru no apmešanās vietas, kur atrodas telts, nācās veikt mazāk kā 30 metrus). Un uzzināju, ka pa Korsikas ceļiem būšu šoferis.
Pastaigājoties gar pludmali, kas bija pie kempinga, atradu bumerangu.
Protams, vienam vajadzēja izpeldēties.
Saulriets Korsikas kalnos.
Dienas nobraukums – 107 km.
Pa dienu izskanēja arī dažas dziesmas, kas par radio tika atskaņotas vairākas reizes un iekrita uzmanības lokā:
Major Lazer – Watch Out for this
DJ MAM’S – Hella Decalé
Ocean Drive feat. DJ Oriska – Some People
Robin Thicke – Blurred Lines ft. T.I., Pharrell
Maître Gims – Bella

22.06.2013 Sestdiena
9:00 jau gaiss uzsilis līdz +21` grādiem. Vakarpusē (ap 22) sāka lidot sikspārņi, bija mazliet baismīgi. Sunim pa nakti bija izdevies pārplēst savu kakla siksnu, laikam daudzo kaķu dēļ.
10:00 Temperatūra ceļas, jau +25`C. Lēnā garā sataisījāmies un dodamies uz Korsikas vidieni jeb agrāko Korsikas galvaspilsētu – Kortē (Corte).
11:11 Esam Kortē, temperatūra nedaudz kritusies līdz +23`C. Ceļa segums tiešām ideāls, pa ceļam varēja novērtēt Korsikas nelīdzeno vidieni, kur vienā vietā ir pļava un citā jau sākas kalni.
Varēja pamanīt, ka tiek gaidīti riteņbraucēji.
Kortē mājas jumta līnijas.
Kalniņš.
19:15 26`C Atrodamies atkal piekrastē aiz Porto, kur atradām “Camping caravaning chalets du stabiacciu” – kur puse daļa kempinga ir slēgta, kur lai pieslēgtos WiFi, jādodas uz bāru un noteikti jāpasūta kaut kas. Ps krievu laika tualetes. Pa šodienu izdevās izbraukāt Korsikas klinšainākos un vienus no šaurākajiem ceļiem. Viens no klinšainākajiem ceļa maršrutiem bija Katirla – Kalakucija (Ponte Catirla – Calacuccia) posmā. Tur bija gaidāms, ka apskatīsim kalna ezeru, bet izrādījās uzpludināti kalnu ūdeņi dambī, lai gan tāpat bija skaisti. Atpakaļ nācās braukt pa to pašu maršrutu, tikai pēc Kortē izvēlējāmies nedaudz savādaku maršrutu, kas veda pār kalniem. Pilsētas, kas ietilpa veicamajā posmā: Venāko – Vezāni – Pinzalone – Gizonācija (Venaco – Vezzani – Pinzalone – Ghisonaccia),
kur ceļi bija tikai mašīnas platumā. Izvēlētais maršruts arī sniedza prātam neatveramus skatus uz Korsiku, kurus reklāmas bukletos neatrast.
Mākslīgi radītais ezers pie Kalakucijas.
Dambja otra puse.
Klinšainais ceļš.
Moments pa ceļam.
Bija arī nedaudz drūmāki mākoņi.
Divvirzienu tilts.
Dienas nobraukums – 253 km.

23.06.2013 Svētdiena
10:00 Ir saulains, bet pūš brāzmains vējš. +22`C.
13:00 +23`C. Nolēmām doties tālāk, lai atrastu labāku kempingu, tas attaisnojās, atrodot 3 zvaigžņu “Campo di Liccia” kempingu, lai varētu mierīgi apskatīt Bonifācijo (Bonifacio) un tās apkārtni.
Par kempingu – augsne nav domāta priekš telts mietiņiem, ļoti sarežģīti iedzīt tos cietajā un akmeņainajā zemē. Viss pārējais kempinga bija pa pirmo, vienīgi baseinā bija vēss ūdens.
Palombažijas (Palombaggia) pludmale.
Džūlijas (Santa Giulia) pludmale.
21:30 +19`C
Pa dienu apstaigājām Bonifācijo, skaista vidus laiku pilsēta, kas celta uz klints ar līci, kurā ir izveidota jahtu piestātne. Šis līcis ar pilsētu
nedaudz atgādināja Monako.
Bonifācijo kā cietoksnis.
Uz šādām klintīm balstās visa pilsēta, līdz ar malu.
Tiešām skatās uz manīm? 😀
Vienīgais ceļš lejup un augšup, zemākais pakāpiena izmērs bija kādi 20 cm.
Sastapu medūzu, pirmo reizi savvaļā.
Taciņa, kas veda gar klintīm, kas ir zem pilsētas. Un teikšu kā ir, tās klintis drūp.
Uzprasījās uz bildi.
Pēcpusdienā, ap 17, devāmies uz Gurgazu un pēc tam uz Kijapillī(Ciappili), kur īsti nekas pārsteidzošs nebija. Bet ceļi, kas veda uz šīm pilsētām bija tiešām neaizmirstami – līkumi, šauras vietas. Tā kā nebijām guvuši pietiekami daudz iespaidus, vakarpusē devāmies uz “Ancien Ermitage de la Trinte”, lai līdz šim punktam nokļūtu nācās pieveikt ļoti šauru, bet toties arī asfaltētu, kalna celiņu, kur mašīnu apmainīšanās vietu ir samērā maz, īpaši, ja braucat ar zemu auto, jo ceļa malas bija ar nelielu grāvīti, vai vispār nebija. Ja esat nolēmuši arī nedaudz pastaigāties pa
nelielo kalniņu, noteikti aprīkojaties ar kādu ūdens pudeli, labiem apaviem un visu pārējo, kas nepieciešams priekš kalnā kāpšanas, jo ir daudz un dažādi šķēršļi, kas ved caur krūmājiem, gan jārapjās akmeņu krāvumos, kā arī jālien cauri mazām šķirbām, kuras ir izveidojušas no lielo akmeņu krāvumiem.
Dienas nobraukums – 89 km.
Viļņi lieli nebija, bet vējš bija brāzmains.
Akmeņainā pludmale.
Atrodi izeju starp akmeņiem.
Skats uzrāpjoties “Ancien Ermitage de la Trinte”.

24.06.2013 Pirmdiena
8:40 +18`C Visu nakti un arī no rīta turpina pūst brāzmains vējš, vētējie apgalvo, ka šeit tas ir pierasti. Ieskrēju rīta dušā, ar domu, ka būs siltais ūdens – nekā, bija tikai viena poga, kura laida vēso ūdeni. (Vismaz tas lika ātri, ātri atžirgt).
11:30 +29`C Liels vējš, esam Belvedērē (Belvedere-Campomoro). Pilsēta ir pie neliela līča, kur beidzoties smilšainajai pludmalei sākas akmeņaini krasti. Izmetam arī loku apkārt, turpat netālu esošajam, ap seno torni. Akmeņainajā piekrastē arī paķērām lielos viļņus.
Pa ceļam noķēru rīta melnbalto gaismu.
Ķerot viļņus.
Māsai vajadzēja iepozēt.
Aptuveni var salīdzināt cik austi viļņi bija, lai gan realitātē bija daudz iespaidīgāk un efektīvāk.
Pamanīju dīvainus ziedus.
16:30 +22`C, esam netālu no Ažaksjo (Ajaccio) un iekārojāmies 4 zvaigžņu kempingā.
18:30 +23`C paistaigājām pa Ažaksjo, pilseta diezgan liela, lai gan man personīgi īpaši nepatika pati pilsēta. Iespējams, blīvas satiksmes dēļ.
Dienas nobraukums – 172 km.
Ažaksjo pils nocietinājuma zāles pļāvēji.
Ažaksjo.
Viens no kempinga baseiniem.

25.06.2013 Otrdiena
9:30 +25`C, nolemjam pavadīt vēl vienu nakti šajā kempingā, atpūšoties pie baseina.
15:00 +30`C, dodamies nelielā izbraucienā. Sāp vēders no lielā MM konču daudzuma apēšanas.
19:00 +24`C, aizbraucām līdz pat Paratas punktam (Pointe de la Parata), kas ir pamests tornis. Dodoties līdz tornim, kāds km bija jāveic ar kājām pa pamestu un aizaugušu, tomēr asfaltētu, celiņu. Tas bija apaudzis ar lieliem kaktusiem, kā arī šī teritorija bija iežogota, lai gan iespraukties pa mazu spraugu varēja. Atzīšu, mēs nebijām vienīgie torņa apmeklētāji. sajūtas, ejot pa celiņu, bija kā kādā šausmu filmā, kad nezini, kas var uzglūnēt no biezokņa. Pats tornis arī bija apžogots, lai gan bija vieta kur var tajā iekļūt, protams, bija arī bīstami, bet samērā droši pakāpieni, lai nokļūtu augšā.
Pa ceļam, arī smilšainajās pludmalēs bija vilnīši.
Patvērums no saules.
Ziedošie kaktusi.
Aptuveni šādi iztēlojos baismīgi aizaugušo ceļu.
Torņa augša, bet pašu torni var apskatīties raksta apakšdaļas galerijā.
Mazā stounheidža.
22:30 Bijām fotografēt saulrietu. Ceļi pievakarē pilnīgi tukši, vienīgi ceļu policija bija redzama, no kuras dienā ne miņas.
Mazliet paeksperimentēju.
Vakarā, staigājot pa kempingu, varēju novērot cik daudz dažādu cilvēku ir apkārt – viens tumsā mēģina lasīt grāmatu uz mašīnas pārsega, otrs vienatnē ar velosipēdu atceļojis un atpūšas pie galdiņa, 2 vācu pensionāri ietur pamatīgas vakariņas telts priekšā.
Dienas nobraukums – 375 km.

26.06.2013 Trešdiena
9:30 +25`C, lai gan astoņos no rīta bija tikai +12`C.
Mazais singliņš: Chagrin d’amour ~ Chacun fait (c’qui lui plaît)
11:00 +26`c Aizskrējām līdz jūras ragam (Pointe de la Porata) aiz Ažaksjo, kur bija kārtējais tornis un baznīca uz vientuļi mazas saliņas. Labs maršruts, lai izstaigātos. Ejot jau uz mašīnu, sāka sarasties vairāki divstāvu autobusi ar tūristiem un palika daudz svēlmaināks.
Šis bija interesants skats ar krāsām un gaismām.
Pūt vējiņi.
13:30 +24`C Pirms Pjanas (Piana) kalnu restorānā ieturējām pusdienas, un nejau tādas vienkāršus restorāna ēdienus baudījām, bet gan īstus konservus, labi, ka vismaz tie tikai uzservēti uz šķīvjiem.
18:30 +24`C Atradām 3 zvaigžņu kempingu “Bella Vista” . Kur par internetu jāmaksā ar kredītkarti vai paypal, kā arī auto ir jānovieto stāvlaukumā, nav baseins.
Pa dienu ceļa posms no Porto līdz Galerijai (Galeria) bija ļoti kalnains, iebraucam arī Nacionālajā parkā (Reserve Naturelle de Scandola), kur ir sarkanīgi brūnas klintis.
Pirms klintīm.
Serpentīns.
Iespaidīgās klintis.
Pievakarē mazliet pastaigājām pa Kalvī (Calvi) bez foto aparatūŗas.
Dienas nobraukums – nav pierakstīts.

27.06.2013 Ceturtdiena
9:10 +18`C
Pieceļoties atklājām, ka mūsu pārtikas aukstummaisa vairs nav. Izrādās tas bija vardarbīgi aizvilkts uz netālu esošajiem krūmiem, kur no maisa tika izēsts pa tīru gan desa, gan siers, gan maize. Un kas to būtu izdarījis!? Vārnas!!!
Ar vakardienu jau nedaudz iespringu priekš šodienas GP aizstāvēšanas.
12:00 +26`C GP tika aizstāvēts, biju ĻOTI uztraucies, bet ceru, ka viss izdevās ļoti labi.
13:00 +28`C Atkal pastaigājām pa Kalvī un devāmies pakaļ prāmja biļetēm. Sākumā bijām neizpratnē, jo jāizvēlas starp vakara prāmi, kas Nicā (Nice) pienāk agri no rīta – septiņos vai arī nāakamajā dienā 15:00, kas ostā pienāk vakarpusē, kas nozīmētu grūtu kempingu meklēšanu. Sākumā doma bija ņemt 2. variantu, bet nonākot kempingā un apskatoties risinājumus. Izsecinājām, ka lētāk un izdevīgāk būs tomēr doties ar šī vakara prāmi, jo ja dotos ar rītdienas, nāktos meklēt viesnīcu vēlajā pievakarē.
Kadri no Kalvī.
19:30 +22`C Nepacietīgi gaidot un ātri sakravājoties, sagaidījām, kad tiek vērti vārti vaļā priekš prāmja pieturas. Braucot tajā, bija negaidīts neliels pārsteigums.
Gaidot prāmi, uztaisīju vel pēdējo bildi no Korsikas.
Pedeja bilde.
Gaidot prāmi bija vēl vairāki skanīgie gabali, kas pavadīja mūs ceļojuma laiku:
Stromae – Papaoutai
Christophe Maé – Je veux du bonheur
Major Lazer – Bubble Butt (Ft Tyga, Bruno Mars & Mystic)
Fergie – Little party never kill nobody
Toots and The Maytals – Bla Bla Bla
23:00 Esam beidzot tikuši prāmja kajītē, radās nelielas problēmas ar to, ka iepriekš reģistrējot, nebijām norādījuši suņu kajīti. Salīdzinot ar SILJA LINES prāmi, šis ir nedaudz sliktāks – šaurāks, viss saspiestāks.
Kopējais nobraukums pa Korsiku – 889 km.

Saldais ēdiens, šoreiz dažas bildes ir ar eksperimentāliem efektiem.

If you like it, please share!